AHMET VELİ OLGUNDENİZ
İş arkadaşlarınızla sağlıklı bir iletişim kurmak performans ve başarınız üzerinde çok önemli bir etkiye sahiptir. İş arkadaşlarınızla aranızda oluşan negatif elektrik sizi zamanla o kadar yıpratır ki bir bakmışsınız ki farkında olmadan asabi, hoşgörüsüz ve hatta paranoyak bir insan haline gelmişsiniz.
Zaman zaman iş arkadaşlarınızın sizin hakkınızda ne düşündüğünü öğrenmek ve size karşı tutumlarını gözlemlemek yararınıza olabilir. Mesela kahve molasında sohbet eden bir grup arkadaşınızın yanına gittiğinizde o ana kadar canlı bir şekilde süren sohbet bir anda kesiliyor ve herkes birer ikişer masayı terk ediyor mu? İşyeri arkadaşlarınız sizi özel günlerde ve toplantılarda davet etmeyi unutuyorlar mı? Koridorlarda veya dışarıda insanlar sizinle selamlaşmamak için başlarını yana mı çeviriyor? Ya siz arkadaşlarınızı bir yere davet ettiğinizde kaç kişi davetinize katılıyor? Bu gibi örnekler çoğaltılabilir.
Peki neden bazı çalışanlar işyerinde dışlanır ve pek sevilmez; hiç düşündünüz mü? Ben düşündüm işte size bir kaç sebep:
Her şeyi ben bilirim: Eğer işyerinizde en fazla bilgi ve deneyime sahip olduğunuz şeklinde bir izlenim yaratıyorsanız bu büyük ihtimalle diğerlerinin hoşuna gitmez. En bilgili, en deneyimli ve hatta en başarılı eleman olsanız bile bunu davranışlarınız ve hatta bakışlarınızla bile yansıtmanız insanları rahatsız edecek ve sizi izole etmeye çalışacaklardır.
Kaytaranlar sevilmez: Öte yandan öğle yemeklerini sürekli uzatıyor, kahve molası olmamasına rağmen sigara bahanesiyle sürekli işten uzaklaşıyorsanız bu da hoş bir davranış değildir. Hiçbir çalışan sürekli arazi olan ve iş yükünü paylaşmayan insanları sevmez ve aralarında görmek istemez.
Aşırı işkolik olmayın: Bir başka konu ise hiç gereği olmadığı halde yönetime yaranmak için işe çok erken gelmek ve çok geç işten çıkmak da sakıncalıdır. Böyle bir tavır arkadaşlarınız tarafından üst yönetimi etkilemeye çalıştığınız şeklinde yorumlanabilir ve üzerlerinde baskı hissedebilirler. Kısacası kimse yalakaları sevmez. Üst yönetim bile. Unutmayın kimse işyerini patrondan fazla düşünemez.
Sır tutamayanlar: Çalışırken çeneniz düşük olmasın işle ilgili bilgileri veya arkadaşlarınızla ilgili bilgileri olup olmadık insanlarla paylaşmayın. Gevezeler sevilmez.
Şeytanın avukatı olmayın: Her zaman karşı tarafta olmanın kime ne yararı var. Bir fikir ortaya atıldığında hemen eksilerini didik didik edip de olumsuz eleştiriye başlamayın. Bu tavır çok iticidir.
Temiz ve tertipli olun: Pis ve dağınık insanları kimse sevmez. Özellikle çalışırken geride iş bırakmayın. Aldığınız sorumluluğu yerine getirin. İşinizi yarım yamalak yapıp başkalarının mesai harcamasına neden olmayın. Ayrıca kişisel hijyen kurallarını da dikkatle uygulamayı ihmal etmeyin.
Ses tonuna dikkat: Ofiste telefonla konuşurken sesinizin yüksekliğini iyi ayarlayın. İş görüşmelerini ofis telefonundan ve yüksek sesle yapmayın. Eğer yüksek sesle konuşmak sizin yapınız ise bununla baş etmenin yollarını araştırın.
Size bazı tavsiyelerde bulunmaya çalıştım ancak yine de insanların kalbine ve fikrini hükmetmek mümkün değil. Bazen insanlar sizi nedensiz de sevmeyebilir bu durumda yapabilecek bir şey yok.
İyilikle kalın...